عمر آپارتمان نشینی، اهالی یک ساختمانی را مم به احترام گذاردن قوانینی می کند که برای به جاآوردنِ حُسن غصه جواری یا همان چیزی که این روزها از آن با عنوان حق همسایه داری یاد می شود، انتظام و مرسوم شده است. مستحکم است که این گونه قوانین در دسته قوانینِ شناخته شده از سال های دور پیش بینی نشده اند؛ ولی برحسب نیازِ روز جوامع راه شده و در عارض عجیب ستاندن آن ها، جریمه هایی را برای فرد خاطی درون دید اندوهناک اند. یک سری از این قوانین بوسیله بزرگداشت نظافت ساختمان، مقدر شدن های انواع آن و باید و نبایدهای آن مربوط می شود که درون این مطلب به آن پرداخته ایم. حتما بخوانید:مدیریت ساختمان؛ مسئولیت ها و راهکارهای مدرن آناز قوانین آپارتمان نشینی و سیلان مدیریت ساختمان چه می دانیم؟پس انداز پول با ۴۴ روشی که برای روز مبادا باید بدانید نظافت مشاعات را رعایت کنیم

از کودکی در شنوایی مان خوانده اند که تمیز باش تا پیش همه عزیز باشی». این یک واقعیت است؛ یک طریق نانوشته. برای اینکه نزد دیگران لایق باشیم و پذیرفته شویم باید نظافت را تو هر لباس و شمایلی که متصور است، رعایت کنیم.
نظافت قسمت های اشتراکی ساختمان یکی از موارد مصرف شارژ خانه است. مدیر ساختمان بخشی از شارژ ماهیانه را با توافق همهٔ اهالی بوسیله نظافت سالیانه یا ماهانهٔ پارکینگ، راهروها و حیاط خانه اختصاص می دهد. با این حال، همهٔ اهالی ساختمان مم به تعظیم نظافت داخل این فضاها هستند. انداختن آخر سیگار، جامه دان کاغذی، کاغذ سپرده بندی خوراکی و… تو مشاعات، از جمله مواردی است که به زیرپاگذاشتن حقوق سایر اهالی ساختمان و بروز اختلاف می انجامد. مدیر بناء تو این موارد باید به فرد خطاکار ذکر بدهد. در عارض جبران با امضای حداکثر اهالی واحدها، مدیر می تواند از شخص خطاکار به دلیل رعایت نکردن نظافت، درون مراجع قانونی شکایت نرم. ورودی منزل را مبرا نگه داریم

فاصلهٔ بین هر دوروبر نظافت بناء در جلسات هیئت مدیره با رأی اکثریت مشخص می شود که معمولا ماهی یکبار تا ماهی دوبار است. داخل این مدت، تقدیر ورودیِ واحدهای مسی به برهان تردد بیشتر نسبت بوسیله سایر مشاعات، زودتر کثیف می شود. بنابراین ساکنان واحدها باید نسبت به پاکیزگی و تجلیل نظافت ورودی واحدشان اقدام کنند. آلوده بودن ورودی واحدها سیمای ظاهری ساختمان را دستخوش تغییراتی لوس می درنگ که بوسیله ابراز اختلاف میان اهالی منجر می شود. این موضوع بوسیله ویژه در ساختمان هایی که درون هر طبقه بسیار از ۲ واحد محکم هستند، بسیار بزرگی دارد. خاشاک ها را بوسیله دقت سپرده بندی کنیم

کشیده شدن رد خاشاک ها در اطاق نقاشی و پارکینگ، یکی از موضوعات رایجِ موردبحثِ اهالی ساختمانی است. فداکار از شهروندان زباله ها به خصوص زباله های بوسیله واژه آبدار را به خوبی ودیعه بندی نمی کنند. به همین دلیل، هنگام خروج از واحد مسی شان، شیرابهٔ زباله کف آسانسور، راهرو و پارکینگ کشیده می شود. در این صورت بی تا خاطی باید دست خط تردد را مبرا کند. اما گاهی دیده می شود که ردِ زباله ها تا تاریخ بعد اینده نظافت بناء روی زمین باقی می ماند که این موجب ناخرسندی و گلایهٔ سایر اهالی می شود. مدیر ساختمان برای پیشگیری از بروز این قبیل مشکلات می تواند کیسه های مخصوص زباله را از مبلغ شارژ دریافتی خریداری و در همهٔ واحدها توزیع یواش. زباله ها را تو زمان مقرر از واحد خارج کنیم



همه می دانند که مأموران خدمات شهری از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای جمع آوری خاکروبه به کوچه و خیابان های شهر مراجعه می کنند. بنابراین چند دقیقه پیش از ساعت ۲۱ نیکوترین زمان برای بیرون گذاشتن زباله هاست. متأسفانه در بسیاری از موارد دیده می شود که فداکار از اهالی، خاشاک ها را در کشش روز متعاقب داخل ورودی ساختمان یا حتی گوشهٔ صحن و پارکینگ می گذارند تا شب به مأمور خدمات شهری تحویل دهند. داخل این صورت، شیرابهٔ زباله ها روش می افتد و بو و چهرهٔ ناخوشایندی هم به هوا می دهد. برخی نیز پس از ساعت مراجعهٔ مأموران خدمات شهری، زباله ها را بیرون از منزل می گذارند که به لطف گربه ها، صبح روز بعد سیمای اسفناکی ایجاد خواهد شد. بهتر است در همهٔ این موارد، ساکنان واحدها به صورت تکی با شخص بزهکار برخورد نکنند و فقط موضوع را به مدیر خبر بدهند. پادری را آلوده نکنیم

برخی از شهروندان، ورودی واحد مسی شان را با پهن کردن پادری می پوشانند. مدیر نمی تواند مانع این کار شود؛ اما چنانچه پادری ابد آلوده باشد، مدیر می تواند بی جنبش آن واحد را به پاسداری بهداشت دعوت درنگ. برخی از شهروندان، پیش از ورود بوسیله تو واحد، موزه های خاکی یا تر (در روزهای صفت) را با پادری پاک می کنند. داخل این صورت، تمیزی پادری مخدوش می شود. لکه های آلودگیِ باقی مانده روی پادری از آن انگیزه که خارج از منزل هستند دیگر یک موضوع شخصی محو و به نوعی بوسیله همهٔ ساکنان به خاص ساکنان آن اشکوب مربوط می شود. چربی ریزی خودرو را برطرف کنیم

پارکینگ قدری از مشاعات است که نظافت آن از جمله موارد مصرفی شارژ ماهانه به احصائیه می رود؛ اما مانند سایر مشاعات همه موظف به تعظیم بهداشت تو آن هستند. یکی از مواردی که نظافت پارکینگ را ترساندن می کند، روغن ریزی ابزار نقلیه است. اگر خودرو یا موتورسیکلتِ هر یک از اهالی چربی ریزی داشته باشد، او موظف است علاوه بر رفع شاق در کوتاه مدت، پارکینگ را اندوه تمیز یواش. تو چنین مواردی، مدیر مسکن پس از ارائهٔ اخطار و درون صورت تکرار موضوع، می تواند هزینهٔ یک اطراف نظافت کامل پارکینگ را از بی نظیر خاطی اخذ تا نسبت بوسیله رفع آن اقدام کند. نکات طلایی همهٔ تذکرهای مبنی کنار بزرگداشت بهداشت باید از سوی مدیر ساختمان و بوسیله صورت کاملا دوستانه بوسیله شخص خاطی منتقل شود. داخل صورت اعاده رعایت نکردن موارد بهداشتی، مدیر می تواند با جلب دید موافق سایر اهالی مجتمع از شخص خاطی شکایت کند. مدیر می تواند اطلاعیهٔ همهٔ موارد بهداشتی را روی دیوارهای ورودی ساختمان بچسباند تا همگی نسبت به رعایت آن آگاه شوند. اهالی ساختمانی در رخساره مشاهدهٔ مواردی که به نادیده اخذ نظافت منجر می شود، مشابه بیرون کردن بی موقع زباله ها، رهاکردن ملکی ها تو پادری و… نمی توانند به رخ خودسرانه با شخص خطاکار تلاقی کنند و باید مراتب را بوسیله مدیر خانه ارجاع دهند. درون دنباله بخوانید: چند متد غیرمعمول برای نفع جویی اقتصادی

مقالات صوتی مجموعه صوتی احاطه های برقراری وابستگی با هرکسی که بخواهید می توانید ارتباطی کاری برقرار کنید

مشاهده محصول

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها