دوکاتی بالاخره از مدل های ۲۰۲۰ استریت فایتر V4 و استریت فایتر V4S رونمایی کرد. در طراحی مدل استریت فایتر V4 از موتورسیکلت های محک ای الهام گرفته شده، بوسیله طوری که معادل این موتورسیکلت کم نمدار از بلوک موتور مبصر یک شورولت است و غلبه آن بیشتر از یک سوبارو BRZ است. مدل جدید استریت فایتر قدرتی بالا و طراحی خیره کننده ای دارد و می توان امیدوار حیات که همچنان پرفروش ترین موتورسیکلت کلاس معیار (Naked) بازار پاینده بماند.



نمونه استریت فایتر V4 در منبع یک نمونه Panigal V4 (پرفروش ترین سوپربایک جهان) بوده که قطعات بدنه ی آن کمینه شده است. انجام چنین کاری ساده به نظر می رسد اما کلادیو دومنیکالی، مدیرعامل دوکاتی تو این تک گفته است که آویشن دوکاتی سعی اضافی بخاطر برقراری اعتدال بین توانایی های حرکتی، کاربردی بودن و طراحی ظاهری این موتورسیکلت اجرا داده اند و این فرمان بسیار پر اب تر از چیزی است که تصور می شود. برای این منظور مهندسان دوکاتی استریت فایتر را تو نقاط متنوع جهان حتی در Pikes Peak همچنین مورد آزمایش راحتی دادند.



آندریا فرارسی، مدیر تیم مدل سازی استریت فایتر به تیم خویشتن دستور داد تا در نقشه کشی معنوی استریت فایتر جدید از قیافه جوکر وحی بگیرند. با توجه به اینکه این موتورسیکلت فاقد هرگونه قد ای است، لازم بود تا به طراحی آن توجه زیادی شود. نقشه کشی بوسیله گونه ای است که پیشرانه کاملا روبرو بوده و چیزی برای پنهان کردن بود ندارد و شاید این نیکوترین دلیل است که بدانید چرا بوسیله این گونه موتورسیکلت ها Naked می گویند.



طراحان دوکاتی با قراردادن بالچه های کوچکی در این موتورسیکلت قوانین را کاملا تغییر دادند. این بالچه های کوچک می توانند درون سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت نیروی رو بوسیله پایین در حدود ۳۰ کیلوگرم را تولید کنند. به این تزیین دیگر نگرانی از بابت بلندشدن جلوی موتورسیکلت درون سرعت بالا وجود ندارد.

در کنار این اقتدار برای دستیابی به سرعت اوج باید پیشرانه ای را هم داخل نظر بگیرید که قدرت و گشتاور آن بیشتر به اتومبیل ها نزدیک است تا موتورسیکلت ها. پیشرانه ی ۱۱۰۳ سی سی استفاده شده در استریت فایتر V4 می تواند ۲۰۸ اسب بخار قدرت داخل ۱۲ هزار و ۵۰۰ دوربردقیقه و ۱۲۲ نیوتن متر گشتاور را در ۱۱ هزاره و ۵۰۰ دوربردقیقه تولید کند. مشتریانی که خواهان قدرت بیشتر باشند، می توانند کیت اگزوز اسپرت مسابقه ای Akrapovic را بی آرامی برای موتورسیکلت خویشتن وصیت دهند که قدرت پیشرانه را به ۲۲۰ اسب بخار افزایش می دهد که این عدد تنها ۸ اسب دود از فولکس واگن گلف GTI معیار ۲۰۱۹ کم تر است. استریت فایتر V4 درون استیل ترین حالت خود ۱۷۷ کیلوگرم قطع دارد.

مقاله های مرتبط:۱۰ موتورسیکلت سبک پیمانه برتر سال ۲۰۱۹دوکاتی دیاول نمدار جایزه بهترین مدل سازی موتورسیکلت Red Dot شد

دوکاتی داخل نقشه کشی استریت فایتر V4 بی پرده جذاب و عملکرد فنی را در نظر داشته اما بوسیله گفته ی مدیر دوکاتی، تو زمینه ی فناوری نیز نوآوری های زیادی را داخل این موتورسیکلت نشان داده اند. این موتورسیکلت از یک سیستم پیمانه گیری کشش محوری کاربرد می کند که تو هر لحظه می تواند زاویه، خمیدگی و چرخش موتورسیکلت را لحاظ درنگ. دیگر سیستم های الکترونیکی که بوسیله راندن موتورسیکلت دستیار می کند، سیستم کنترل طول و ترمز ABS هستند. این برگ حمایت بوسیله مرور تو حال عمومیت یافتن در دنیای موتورسیکلت ها هستند و سوارکاران همچنین نفوذ مثبتی به آن ها نشان داده اند. دومنیکالی در این تک گفته که مخصوصا ترمز ABS برای موتورسواران بسیار بنیادی است و آن ها تقاضای اضافی برای این سیستم دارند.



دوکاتی نمونه استریت فایتر را در دو نسخه ی V4 و V4S، اواخر سال ۲۰۲۰ واقف بازار خواهد کرد. مدل V4S نسخه ای تهاجمی برنده از این موتورسیکلت است و سیستم تعلیق استحکام شده و معادل کم تری دارد. تو میزان V4S نیز از رینگ های فورج  پیدایش Marchesini استفاده شده است. قیمت دوکاتی استریت فایتر جدید از حدود ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار یورو (حدود ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار دلار) آغاز خواهد شد.بیشتر بخوانید:موتورسیکلت کاوازاکی Z H2 مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدآشنایی با موتو جی پی / Moto GP؛ اساسی ترین مسابقات موتورسواری جهانرندرهای رسمی استاندارد ۲۰۲۰ موتورسیکلت بی ام و F850R منتشر شدتولید موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن لایووایر ایستا شددوچرخه کوهستان برقی پژو معرفی شد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها